close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החשיבות של גדר בבתי כנסת בשנת 2020

מערכת שורשיג אלול, תשפ02/09/2020

איך נכון לבנות גדר לבית הכנסת שלכם?

תגיות:

כידוע בית הכנסת הוא מקום שמקבל את כולם כשווים ובידיים פתוחות, מקום שמעניק התחלה חדשה, מאפשר לומר סליחה, מחדיר אמונה, מעניק משמעות ומחזיר אותנו למקום מאוד בסיס - לעובדה שכולנו אחים. עם זאת, גם מקום פתוח, נגיש ומיוחד מעין זה בוחר הרבה פעמים להציב גדר, כי חשוב לתחום את מרחב בית הכנסת - אם כדי לשמור עליו מפני ונדליזם ואם כי הוא מכיל ספרים יקרי ערך, ולו ברמה הרוחנית. מכאן שגדר בהחלט הכרחית, אך יחד עם זאת גדר של בית כנסת מתבקשת לעמוד בתפקיד כפול: מצד אחד היא צריכה לשדר הגנה ומצד שני היא אינה יכולה לשדר ריחוק, ופה בחירת חומר הגלם ואופי העיצוב מהווים

פרמטר מכריע.

מה נדרוש מגדר של בית כנסת?
גדר של בית כנסת צריכה לשדר קלאסיות ולהיראות איכותית. היא צריכה להתאים לעיצוב הפנימי, וגם אם הוא פשוט, היא עדיין נדרשת לשדר רמה גבוהה, כי בין היתר מתפקידה לשדר הרתעה. עם זאת, כפי שכבר ציינו גדר של בית כנסת נדרשת לשדר קלילות והכנסת אורחים, ועל כן חשוב שחומר הגלם אינו יהיה מאסיבי ומוטב שהעיצוב יציע מרווחים שיאפשרו הצצה פנימה, כך שהמבקרים בבית הכנסת לא יחושו כפולשים, אלא כאורחים רצויים.

קלילות לצד חוזק מבני
מה עוד נדרוש מגדר של בית כנסת ב2020? שהיא תהיה עמידה, כך שאת כספי התרומות לא ישקיעו בחידוש הגדר מדי כמה שנים, אלא רצוי להשקיע פעם אחת ולהיות מרוצים מהתוצאה לאורך שנים. אי לכך לא מעט בתי כנסת בוחרים בגדר מאלומיניום, וזאת כי מדובר בחומר בעל נראות קלילה ושבו זמנית ידוע לטובה בחוזק המבני שהוא מציע. כמו כן, מדובר בחומר גלם שמאפשר אינספור עיצובים ומשחק מרתק עם מרווחים, וכמובן שמדובר בחומר גלם שאידאלי עבור תנאי חוץ - העמידות שלו נחשבת מצוינת.

עיצוב גדר בעשור החדש
אין ספק שבית כנסת יכול להיות בדירה פשוטה ובאולם מפואר, אך עדיין ישנה חשיבות לעיצוב, ולו מבחינת התחושה, ופה גדרות אלומיניום מהווים חומר אידאלי. מדוע? כיוון שלהבדיל מכנסיות, בתי כנסת ידועים בעיצובים פשוטים, משמע הסוד הוא למצוא את הנוסחה העיצובית שמעניקה תוצאה נקייה ועם זאת מרשימה, ועל כן חומר האלומיניום קל המשקל משתלב היטב במשוואה. האלומיניום מייצר תוצאות מאוד אלגנטיות, מציע משחק אינסופי מבחינה עיצובית, מאפשר משחק עם חומרים נוספים ואף ניתן להטמיע בגדרות אלומיניום שלל אלמנטים מיוחדים, קרי תיבת תרומות, עיטור שמגיע מעולם המושגים של בית הכנסת וכדומה. רוצים לצאת לדרך? שנת 2020 מביאה עמה שלל מקורות השראה נהדרים ואת הידיעה שהכול ניתן לממש באמצעות טכנולוגיה מבריקה, ועל כן מומלץ להביט בתמונות השראה, למצוא בית עסק איכותי ואט אט למצוא את הנוסחה הנכונה - בהצלחה!

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה